۰۲۱۲۲۲۱۵۲۵۴ - ۰۲۱۲۲۲۱۵۲۵۵
GUTA
۱۰ نکته درباره "اهمیت زبان آلمانی"
برای تحصیل در آلمان

سلام من امیرعلی هستم از زبان آموزان سابق موسسه گوتا و دانشجوی فعلی دانشگاه بوخوم آلمان، می‌خواهم با شما درباره اهمیت یادگیری زبان آلمانی و نقش آن در گرفتن پذیرش تحصیلی از دانشگاه بوخوم صحبت کنم. این مقاله تجربیات من بعد از ورود به آلمان و دانشگاه بوخوم و برخورد با جامعه آلمانی و همکلاسیهای آلمانی و غیر آلمانی در دانشگاه می باشد که در مورد آنها با خانم دکتر کره ئی صحبت میکردم و ایشون از من خواستند تا برای گوتایی هایی که الان در مسیر یادگیری زبان هستند و شاید گاهی از یادگیری دلسرد می شوند و یا هنوز اهمیت یادگیری زبان آلمانی صد در صد براشون مشخص نیست بنویسیم. پس با من تا انتهای این مقاله همراه باشید تا در ده نکته مجزا اهمیت یادگیری زبان آلمانی را براتون بازگو کنم. ولی قبل از بیان این نکات میدونم که این مطلب که سطح دانشگاه های آلمان برای رشته های مختلف نسبت به بقیه کشورهای اروپایی بسیار بالاتر است بر کسی پوشیده نیست. و اما برجسته ترین نکات اهمیت یادگیری زبان آلمانی از این قرار هستند.

موفقیت شما در زمینه تحصیلی و زمینه کاری در آلمان در گرو دانستن زبان آلمانی است. همچنین یافتن کار دانشحویی و یا شغل مناسب بعد از پایان تحصیلات رابطه مستقیم با سطح زبان افراد دارد.

با مسلط بودن به زبان آلمانی، شما می‌توانید با دانشگاه‌های دیگر در شهرهای مختلف آلمان، اساتید و همکلاسیهای آلمانی و غیر آلمانی خود به خوبی ارتباط برقرار کنید. این ارتباطات می‌تواند به شما در پیدا کردن فرصت‌های تحصیلی و پژوهشی مفید کمک کند و از طرفی دیگر باعث ایجاد ارتباطات اجتماعی بهتر می شود. بدین ترتیب شما میتوانید با تبادل اطلاعات در مورد رشته خود با همکلاسیهای خود، ترمهای اول را در دانشگاه های آلمان با سختی کمتری سپری نمایید. به قول آلمانی ها ویتامین بی همیشه اثر گدار است و ویتامین بی یعنی Beziehung Vitamin که همون مهارت ارتباط گرفتن است.

  1. وقتی شما به زبان آلمانی صحبت می کنید به دیگران نشان می دهید شما توانایی انطباق با محیط آکادمیک آلمانی را دارید و آماده تحصیل در دانشگاه‌های این کشور هستید و بنابراین اساتید شما نگاه مثبت تری به شما داشته و راحت تر میتوانید پیشرفت علمی در رشته خودتون داشته باشید. در واقع یعنی در رقابت تحصیلی که بین دانشجویان یک رشته وجود دارد شما از شانس بهتری برخوردار خواهید شد.
  2. با تسلط به زبان آلمانی، می‌توانید از دوره‌های درسی و منابع آموزشی موجود در دانشگاه‌ها که عمدتا هم رایگان هستند بهره‌برداری کنید و از اطلاعات بهتری بهره‌مند شوید. مثلا من در این مدت ورکشاپ های مختلفی از جمله کار در محیط های بین المللی، ارائه پاور پوینت در کنفرانسهای بین المللی و یا چگونه پیدا کردن شغل مرتبط با رشته خود را در آلمان را در دانشگاه و بصورت رایگان شرکت کردم.
  3. زبان آلمانی همچنین به شما امکان می‌دهد درک بهتری از فرهنگ و جامعه آلمانی داشته باشید و با مردمان محلی در ارتباط بهتری باشید. این مورد باعث میشه تا اون تفکر پیش فرض در مورد جامعه آلمان را فراموش کنید و دوستان خوبی پیدا کنید.
  4. در مدت تحصیل شما اجازه دارید تا ساعات محدودی را در کنار تحصیلتون کار کنید با دانستن زبان آلمانی کار دانشجویی را سریعتر و بهتر پیدا می کنید. در واقع چون بازار کار آلمان بسیار پویا است، بیشتر شرکت‌ها به جذب افرادی تمایل دارند که زبان آلمانی را به خوبی بلد باشند.
  5. از اونجاییکه بسیاری از رشته های تحصیلی خوب در دانشگا های آلمان به زبان آلمانی است، با مسلط بودن به این زبان، شما می‌توانید به مقاطع تحصیلات بالاتر دست پیدا کنید.
  6. ادامه زندگی در آلمان با دانستن زبان آلمانی برای شما بسیار راحت تر بوده و میتواند موفقیت اجتماعی و کاری و تجصیلی شما را تصمین کند.
  7. با مسلط بودن به زبان آلمانی، می‌توانید در سفرهای خود به شهر های مختلف آلمان و حتی کشورهای آلمانی ‌زبان بهتر و راحت ‌تر با افراد ارتباط برقرار کنید و ازسفرهاتون بهترین تجربه را ببرید.
  8. بر هیچ کس پوشیده نیست که همه موارد گفته شده در بالا از جمله تسهیل ارتباط با اساتید و همکلاسی ها، پیدا کردن کار دانشجویی در زمان تحصیل، ارتباط اجتماعی بهتر و غیره در نهایت باعث می شوند تا اعتماد به نفس ما در یک جامعه جدید کمتر آسیب ببینه و بنابراین ناخودآگاه با چالشهای مهاجرت کمتری روبرو شویم.
  9. از آنجاییکه زبان آلمانی در بسیاری از کشورهای اروپایی و حتی آمریکا بعنوان زبان دوم و سوم شناحته می شود، دانستن این زبان میتواند در آینده شغلی ما بسیار تاثیر گذار باشد.

امیدوارم این ده نکته به شما درشروع این مسیر و یا ادامه دادن یادگیری زبان آلمانی در موسسه گوتا کمک بکنه و در نهایت هم ازموسسه گوتا و مدیریت این موسسه برای فراهم نمودن این بستر مناسب برای من برای یادگیری درست این زبان تشکر می کنم و امیدوارم هر کدوم از شما که این متن را میخونه و دوست داره در آلمان به تحصیلش ادامه بده به این آرزو دست پیدا کنه.